Julafton och juldagen 2009

Äntligen fick vi en vit julafton :D En halv evighet sen vi hade det sist.

Lillejulafton fick vi en överraskningsvisit av systeryster med bihang.
Hon hade fått sluta en dag tidigare *yeay*

Julafton vaknade jag i ottan, av någon anledning.
Öppnade en halv miljon presenter i FV på FB, nördig som man är, haha.
Sen fick jag sätta mig med alla klappar jag inte slagit in dagen innan, gav Kimmy klapparna som skulle varit i strumpan. Sen gav jag mig själv en också, eller... typ.
Sen lite skinkmacka med grönkålk till Pippi på de sju haven. Älska Astrid Lindgren ♥
Sen göra sig i ordning, vidare till svärmor för att hämta mina julklappar och sen vidare till Attarp för att lämna av mig.

Blev glögg och Kalle Anka med syrran och ibland pappa och Britt. Fan ta dem om de tar bort Kalle på Julafton! Sen Kan du vissla Johanna efter det och då började folk anlända och sedan var det middag, lutfisk. Skulle väl varit kalkon egentligen men blev ändrat. Fast det gör inget. Sen gröt och senare dricka och godis i vardagsrummet tills Tomten och hans nisse kom och delade ut julklapparna. Jag fick något som jag önskat mig. Jag önskade mig bara dyra julklappar i år så jag har inte önskat mig så mycket. Fick en tomte av farmor, som alltid :) Ett ängelsmycke av faster, en mössa av syrran, litet spa-kit av pappa och Britt, pengar (som ska bli pund) och marshmallows av svärföräldrarna och en större present av Kimmy, pappa, Britt och farmor och farfar. Sen blev det julklappslek. Vi var typ 5 pers som slogs om ett och samma paket, haha. Jag hade otur i år, för jag fick inga. Dock gav farmor och farfar bort sina så jag fick några ändå :)

Idag har vi installerat och gjort säkerhetskopior. Egentligen så är det meningen att vi inte ska lämna lägenheten den här dagen, men vi blev lite tvungna, haha. Blev en promenad till svärmor för Kimmy hade lämnat bilen där och sen vidare till ONOFF, sjukt mkt folk där. Trångt som fan.
Sen har det väl inte hänt mycket mer än så. Blir slapp resten av dagen... eller kvällen.

Tradigt dock att det började regna i natt så nu är nästan all snön borta :( Menmen, vi fick en vit julafton iaf och det är ju alltid positivt :)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0