Dagens låtar; 23 december '09

Jag glömde ju helt jullåten igår, så för att kompensera det får det bli hela två stycken idag :) bara för att det är lillejulafton. Dagen före dopparedan och allt :)

Denna kommer jag ihåg att vi skulle sjunga, eller om vi sjöng den, kommer inte riktigt ihåg, på julfesten i trean. Håkan spelade och sjöng verserna och vi elever sjöng med i refrängerna. Jag bara älskade den här låten. Tyckte den var så fin.
Jag fick sen höra en omskriven svensk version, en hyllning till Hästveda skola eller nåt. Snacka om att slakta en låt totalt.

Happy X-mas (War is over)

John Lennon & Yoko Ono



Ja, detta är faktiskt en jullåt från allra första början, då den kom 1987. Sen ändrade de den lite till Pretty Woman 1990 (kan vara lite fel med årtalen, har inte överdrivet mkt koll, i så fall sorry, my bad).
Det enda som egentligen är annorlunda är väl början där det är mer plingplong i den första versionen och att de har ändrat meningen "And it's a hard Christmas Day" till "And it's a hard Winter's day" i den senare versionen.
Bra som attan är den i alla fall och är nog en av de bättre balladerna som Roxette har gjort.

It must have been love (Christmas for the broken-hearted)

Roxette


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0