Dagen innan lucia

Ojdå, nu var det ett tag sen jag uppdaterade. Typ tisdags eller nåt. Det händer inte sådär överdrivet mycket egentligen. Det flyter på som det ska på arbetspraktiken, eller jobb som jag hellre kallar det.

I torsdags var vi och bowlade med ungdomarna på jobb på Zuperbowl. Jag tror aldrig jag har sugit så mycket som jag gjorde då. Jag missade alla de fem (tio om du räknar med båda kasten) första rundorna. Tror varenda ett av dem gick i rännan. Riktigt dåligt. Fast jag tror lite att något av de första berodde på dels att det var längesen och att jag är ovan och dels pga klotet. Tog en evighet innan jag hittade något bra (påminn mig om att jag ska ha de rosa 8 kgs kloten ;)) Sen är jag ganska duktig på att få snurr på kloten så att de missar precis. Sjukt störigt. Efterhand fick jag dock till det lite iaf. Fick iaf en spare och det är bättre än inget när jag gjort så dåligt ifrån mig. Vi ska dit igen på torsdag. Håll tummaran för att det går bättre denna gången. Fast som jag nämnt någon gång tidigare. Jag är dålig på all sport innehållandes något runt. Ja, och säkert övrig sport/spel också. Jag menar, jag kan ju knappt spela kubb utan att ta ner kungen det första jag gör, haha.

Sedan var jag en runda inom körskolan på hemvägen. Har inte varit där sedan jag tog mitt kort för 2½ år sedan.
Det var roligt o träffa dem alla igen och de kände ju faktiskt igen mig också, även om B inte gjorde det till en början. Men jag menade att det är inget man förväntar sig efter så lång tid och dessutom, hur många elever har de inte haft under åren?

Sen en sak som är riktigt irriterande. Mina jeans har pajat, har fått hål i dem, trevligt värre,
och störigt är det när det är de enda normala jeansen jag har och att jag inte har råd att köpa några nya :( Men jag har nog fixat så att jag kan få de lappade nu. Det är ändå på ett ställe där det inte syns så mycket om det blivit lagat.
Tror nästan att det är lite därför som min uppdatering har sugit. Jag har varit depp över jeansen... eller så har jag helt enkelt på tok för mycket att göra, haha ;p Gissar på det senare faktiskt, haha.

Igår var det fredag och Lucia på jobb. Det är också en vecka kvar till julavslutningen. Jag är nere med I i cafeterian och tre andra tjejer och har hand om förmiddagsfikat. Just igår var det inget vanligt fika (bredda bullar och kaffe/te alt. saft/bubbelvatten). Nej, det bjöds på gratis lussefika, bestående av lussebullar, utan saffran så dvs vetebullar formade till lussekatter, pepparkakor och kaffe/te och det där. Riktigt stressigt var det för samtliga elever på skolan var där (eller ja, nästan iaf, några var sjuka, skolkade eller hade praktik). Massa spring fram och tillbaka blev det. Till lunch fick vi något som skulle föreställa kycklinggryta, men det smakade inte alls som kyckling och såg ut som det jag brukar servera katterna de gångerna Kimmy råkat köpa bitar i sås. Det luktade nästan likadant också. Till det fick vi råstekt potatis som liknade pyttipanna, utan kött och lök.
Jaja, det gick ner iaf och det är huvudsaken.

Idag, eller ja, ikväll, blir det någon form av fest med några på jobb. Vi ska göra julgodis, äta och dricka nåt.
Det blir nog så bra så. Trevligt folk är det iaf och då kan det inte bli mer än roligt ;)


Ja. Nu blev detta ett långt inlägg, men det får ni helt enkelt leva med.


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0