Angående Idolfinalen 2009

Slutet för Idol 2009 igår, med Erik och Calle i final :)
Självklart somnar jag så jag missar lite, somnade precis efter att Erik hade sjungit The show must go on, så jag missade deras tolkningar av vinnarlåten, Higher.

Angående vinnarlåten så tyckte jag faktiskt den var ganska bra, vilket den inte alltid har varit, enligt min egen mening. Båda två gjorde den otroligt bra, men jag tror nästan att den passade Erik lite, lite mer.

Erik vann, vilket då såklart betyder att Calle blev tvåa, så jag fick som jag ville,
(och missförstå mig rätt nu, för jag tycker att båda två är helt fantastiska)
då det många föregående år har gått mycket bättre för personen som kommit tvåa.
Och jag vill att det ska gå bra för Calle, riktigt bra. Jag vill att han ska kunna bygga fram sitt eget sound och ta den tid han behöver på sitt första album och inte behöva hosta fram sitt första album på bara en vecka.

Fast om jag förstod det rätt så skulle det vara lite annorlunda i år och Erik skulle väl få göra två album, varav det första är med de bästa låtarna från Erik under hösten, plus vinnarlåten. Efter det blir det sen direkt inspelning av hans egna skiva. Jaja, det blir nog bra.
Jag tror faktiskt att Erik kommer att göra en Agnes (dvs att han blir en som vunnit Idol och som det går riiktigt bra för).

Missförstå mig nu rätt. Jag höll på Calle, för jag tyckte han var bäst, men som sagt, tvåorna klarar sig i regel bättre än själva vinnarna.


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0