Angående fredagens semifinal

Jag har lite tankar angående fredagens Idolsemifinal.
Eftersom Tove åkte ut så sprack min, och säkert många andras teori om att det på något sätt har varit uppgjort (då det sedan första säsongen 2004 har varit varannan kille, varannan tjej som vunnit).

De fyra sista som var kvar (Tove, Calle, Erik och Mariette) har alla fyra varit jätteduktiga och jag trodde faktsikt att det skulle vara Tove och Erik i finalen. Visst tycker jag Calle är jätteduktig, för det är han. Och det är lite roligt att ha en Kristianstadsbo i final :D
Fast sen å andra sidan tyckte jag inte att Tove gjorde lika bra ifrån sig i fredags, som hon brukar. Kylielåten tyckte jag var fruktansvärd, medan Whitneylåten var jättebra.
Men jag tror att både Mariette och Tove kommer att göra bra ifrån sig utanför Idol, så det spelar nog ingen större roll om de hade varit i final eller ej.

Sen är det lite det här också med vem som ska vinna. Erik har en underbar röst, Calle likaså. Och visst hade det varit roligt om Calle hade vunnit hela skiten.
MEN om vi ser tillbaka på tidigare Idolvinnare. Vilka har det egentligen gått bra för?
Agnes håller ju fortfarande igång och är känd utomlands, men hur är det med de övriga? Kevin är med i musikaler, men jag har inte hört någonting från Makus eller Daniel mer än när de precis vunnit. Picasso har jag hört typ 2 låtar av och ingen av dem särskilt bra, enligt mitt tycke. Tittar vi sedan på 2:orna så går det jättebra för Darin efter ett par års tystnad. Amanda och Erik går det också bra för. Amanda har gett ut sitt andra album och Erik har fullt upp med EMD.

Alltså. För att sammanfatta det hela. Calle borde bli tvåa för då borde det gå bättre (med tanke på föregående tvåor) för honom än om han vinner. Vinner han så kommer han att bli instyrd på Idolvägen så att säga och hans sound kommer att låta lika tradigt som alla andras. Det är bättre att kunna följa sin egen väg men att få en liten skjuts genom Idol.


Har jag rätt? Eller jag är helt ute och cyklar här?


Lämna ett avtryck
Postat av: Frida Bjorklund

Skont att fa lite Idol uppdatering!! Missar precis finalen, lite storigt.. :/

2009-12-11 @ 14:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0