Tjejsnack #20

Här kommer veckans frågor från Tjejsnack;

Tjejsnack #20
23 augusti, 2009

Gäster
1. Hur ofta brukar du ha gäster?
Inte särskilt ofta, på min födelsedag brukar vi bjuda hem, och ibland kommer vänner inom och så, men om det är ofta, nej, det tycker jag inte.
2. Vad brukar ni göra då ni har gäster?
Snacka skit ;p, och äta och dricka gott, lyssna på musik, kanske kolla en film eller nåt.
3. Hur känns det att ha andra människor sovandes i ditt hem?
Det är väl inga problem, dock sover det inte över så mycket folk här nu längre. Vi har ingen gästsäng längre så det är inte lika lätt som innan.
4. Vad är det jobbigaste med att ha gäster?
Hmm, brukar inte tycka det är så jobbigt att ha gäster, förutom möjligtvis Kimmys kompsiar, för de sitter bara o traggar hela tiden, och dessutom högt, så kollar man på en film eller nåt så hör man inte så mycket av den då, vilket kan vara lite irriterande. Var med om några gånger när vi bodde i vår förra lägenhet där kontorsdelen med dator och så var i vardagsrummet och en av Ks kompisar kom hem till oss. Jag satt och tittade på en film eller ett program där det kanske var en 15-20 minuter kvar till det var slut. Kompisen i fråga börjar sätta igång musik, hlögt, fastän jag sagt att jag bara ska se klart det jag tittar på. Dtänger av men sätter igång efter någon minut igen och så håller det på tills det jag tittar på sedan är slut. Ingen respekt allt, vilket är väldigt jobbigt, om man vänligt har bett om att få se klart det man tittar på, och dessutom i sitt eget hem. Nu blev det en hel radda här, men jag tror att det jag vill ha fram är att det jobbiga med att ha gäster är om de inte respekterar en i sitt eget hem.
5. Vad gillar du att sova hemma hos någon annan?
Hmm, nja, jag har ganska svårt för at sova borta, brukar inte kunna sova så bra. Det är liksom lite så att jag saknar "mina egna" ljud, de ljud som finns hemma. Och katterna såklart. Jag är ju van vid att alltid ha dem där så det känns konstigt när de inte gör det.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0