Tjejsnack #19

Här kommer veckans svar från Tjejsnack;

Tjejsnack #19
16 augusti, 2009

Ledighet
1. Vad har du gjort på ledig tid (semester, helger etc) i år?
Första månaden som jag var "ledig" så gjorde jag inte särskilt mycket mer än letade jobb och lullade runt här hemma. Har inga pengar så har inte kunnat göra så mycket. Sen jag började jobba har jag varit på bröllop, gått på marknader och håller på att renovera en gammal 30-talsbyrå.
2. Ett semesterminne som du än i dag blir glad när du tänker på?

Hmm, alla mina utlandsresor utanför Norden är minnen jag blir glad över, på olika sätt =) Från Berlin minns jag när vi blev väckta i ottan av beställd väckning och en kommentar på båten mellan Tyskland och Danmark. Från Mallis är det hur mycket som helst. Från Budapest är nog det jag blir mest glad över när jag tänker tillbaka när vi var och badade på det berömda badet där gubbarna sitter och spelar shack i poolen. Och sista kvällen när hela klassen sjöng karaoke =)
3. Var föredrar du att sova; tält, husvagn, hotell, vandrarhem etc?
Hmm, det spelar nog ingen större roll, så länge förutsättningarna är bra. Jag tror nog aldrig jag har sovit på vandrarhem faktiskt, så där kan jag faktiskt inte uttala mig så mycket. Husvagn tycker jag är helt okej, har sovit både i stora och små, så ärman inte på tok för många i en liten så kan jag tycka det är rätt mysigt =). Tält har jag sovit i ett x antal gånger, i fjällen och så, vindskydd också. Det funkar hur bra som helst om du har ett bra liggunderläg och är rätt klädd så att du varken är för kall eller för varm, vilket är lite svårt, det brukar bli antingen eller hur man än gör. Jag har varit med om att ligga i tält med trasigt liggunderlag och ett x antal minus ute, inte trevligt vill jag lova. Hotell har jag sovit på både utomlands och i Sverige, ganska bra klass på de flesta. Är det bara fräscht så.
4. Vilka andra länder har du besökt?
Jag har varit i Danmark, Tyskland (Berlin) med skolan i högstadiet, skulle till Sachenhausen, Spanien (Gran Canaria och Mallorca ) med familjen och Ungern (Budapest) som utlandsstudieresa med FLU. Inte så överdrivet berest, men hoppas det blir mer i framtiden =)
5. Nämn något speciellt du köpt på en resa?
Hmm, ja, de senaste gångerna har det blivit saker på New Yorker, väskor och skor. Både i på Mallis och i Budapest blev det väskor. Annars brukar detju blir lite souvenirer och sånt, som halsband och prydnadsaker.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0