Tjejsnack #11 till #17

Nu har jag missat en hel del sådana här igen,
menmen, iaf, här är de senaste veckornas frågor från Tjejsnack;

Tjejsnack #11

20 juni, 2009

Kungligt
1. Vad tycker du att kungafamiljen gör som är bra?
De gör väl i princip ingenting, mer än att representera Sverige utåt. Annars gör de ju ingenting annat än vad "vanliga" människor gör.
2. Vad tycker du om att en ingift person automatiskt kan bli kung/drottning?
Hmm, alltså jag vet inte. Har faktiskt inte tänkt så mycket på just det där. Det intresserar mig inte särskilt mycket egentligen.
3. Vad skulle du göra om du var en kunglighet?
Eftersom kungligheter måste vara neutrala så hade jag förmodligen inte gjort någonting.
4. Vad tycker du om att kungen har straffrihet?
Hmm, jag tycker inte riktigt om det där med diplomatisk immunitet, för då kan man i princip göra vad som helst och sen inte straffas för det. Jag anser att alla människor har lika värde när det gäller sånt och då ska inte vissa människor sitta över det...
5. Tycker du att vi ska fortsätta ha monarki?

Vad skulle vi annars ha? Diktatur? President? Nejtack, då har jag nog det hellre som det är nu...


Tjejsnack #12
28 juni, 2009

Döden
1. Är du rädd för att dö?

Nej, det tror jag inte... eller... jag vet inte =S
2. Har du varit på någons begravning?
Ja, gammelfarmors när jag var 20, gammelmormors (egentligen är det tvärtom på dem, men jag kallar alla på mammas sida m&m och alla på pappas sida för f&f) när jag var tretton och Ks farfar förra året.
3. Vill du kremeras eller ha jordfästning?
Hmm, det har jag inte ens tänkt på...
4. Vad tror du händer efter döden?
Ja, jag är inte troende så jag tror inte på det där med himmel och helvete, däremot vill jag gärna tro att själen kommer till en bättre plats och att det händer något därefter det tror jag på av den anledningen att jag tror på andar och andra ockulta fenomen förknippade med döden.
5. Vad tycker du om dödshjälp?
Hmm, en aning kluven där tror jag, för att jag anser att om det inte finns något att göra och personen ifråga bara ligger där som en grönsak, så är det bara självisk och försöka hålla någon vid liv med hjälp av maskiner. Att skynda på processen vid sådana tillfällen tycker jag inte är fel...


Tjejsnack #13
5 juli, 2009

Barndom
1. Ditt första barndomsminne?

Ojdå, såhär spontant kan jag nog säga Gran Canaria när jag var 2½, och någonstans där i samma veva när jag blev 3 Zoo i Danmark... Med Cran Canaria kommer jag ihåg när jag satt på pappas axlar och när jag fick en karamell som jag la i fickan för senare förtäring, men som sedan var spårlöst försvunnen när jag under natten smög bort till klädhögen för att ta den. Då misstänkte jag pappa eller nån annan som hade snott den. Idag vet jag ju klart att jag hade tappat den. Vidare minns jag också att vi var på en restaurang där en full gbbe ramlade in i vårt bord och välte ut all vår dricka och slände en massa pesetas på bordet för att kompensera, för många pesetas oxå ;). Jag minns också mina strandleksaker som jag satt o lekte med på vår balkong där på hotellet och hur vi bodde. Jag kommer ihåg när vi satt på flyget dit och jag tittade ut genom fönstret på alla molnen och vände mig mot farfar och frågade vad vi skulle göra när vi kom fram till Gran Canaria. Han svarade att vi skulle bada bland annat och jag tittade ut genom fönstret och tänkte Ay Caramba, men jaja, någon gång ska väl vara den första och då jag jag gjort det också. Till saken hörde att jag trodde, iom att vi flög upp bland molnen, att Cran Canaria låg där upp nånstans och att vi skulle bada bland molnen. Märk min förvåning när vi landade och det var beckmörkt och ösregnade. Inga moln att bada i där inte. Jag kommer ihåg Frida som låg i en korg på ryggstödet och fick välling.
2. Vad samlade du på som barn?
Ojdå.. en massa olika saker och jag ändrade mig heela tiden och jag kommer inte ens ihåg hälften... men något av det var kapsyler, kom dock inte upp i särskilt många, likaså med brevpapper och sen gav jag mig på o samla lite på bokmärken, bara för att alla andra gjorde det, men kom inte så långt där heller. Nyckelringar och kulor samlade jag också på. Pogs, eller Caps. Suddigummin också, men kom inte långt där heller... Snäckor och stenar från andra länder som F&F drog med sig hem samlade jag också på ett tag. Gosedjur i mängder.
3. Vad lekte du för lekar som barn?
TV-pjätt var ett ganska mkt förkommande inslag i mina och mina kompisars lekar, mkt Följa John blev det också. Jag och syrran brukade dela upp vårt rum med en tvättlina och sen lekte vi att vi var Betty och Wilma (Flintsones) och snackade medan vi hände upp tvätt, haha.
4. Var du ett snällt eller busigt barn?
Hmm, jag var nog mer åt det busiga hållet än åt det snälla... Rymde alltid när jag hade utegångsförbud och stannade ute längre än jag fick vilket bidrog till att mamma höll på att krevera av oro.
5. Har du någon slags relation med någon barndomsvän ännu?
Nej, jag har nog inte det tyvärr, flyttade rätt mycket i barndomen så det blev inte att man hade någon som man alltid varit kompis med, så länge man kunnat minnas...


Tjejsnack #14
12 juli, 2009

Pinsamt
1. Berätta om nåt pinsamt du blivit påkommen med?
Alltså, jag är nog lite tråkig, för jag kan faktiskt inte komma på nåt just nu... Det måtte varit lääängesedan jag blivit påkommen med nåt pinsamt, haha...
2. Vad får dig att rodna?
Haha, ojdå, det är lite olika saker vid olika tillfällen. Något som kan få mig att rodna vid ett tillfäll får mig inte att rodna vid ett annat och det är alltid olika.
3. I vilket läge skulle du skämmas för en vän?
Hmm, ja. Det öär sällan jag gör det, för jag är oftast likadan själv, men kanske om hon/han är lite väl ärlig om vissa saker, som kanske inte passar sig just där och som inte jag står för.. Ja, jag vet faktiskt inte. Skäms sällan för vänner som sagt...
4. Vad är för pinsamt för att du skulle göra det?
Hmm, jag vet faktiskt inte. För pinsamt och pinsamt, jag har redan gjort en massa pinsamma saker som jag skrattat bort så det finns inte så mkt kvar nu tycker jag... Jag kommer inte på något så där på rak arm... Kan jag återkomma med den?
5. Vad skulle du tycka om att stå framför en folkmängd & framföra något?
Det har jag redan gjort ett par gånger, julspexet i julas med klassen, talet till tvåorna förra året och ett x antal uppvisningar med teatern och i skolpjäser. Jag får lite av en kick av att göra det och mår ofta mycket bra på scenen, även om jag kanske inte alltid är så duktig på det...


Tjejsnack #15
19 juli, 2009

Din stad
1. Vilken stad bor du i?
Hässleholm.
2. Berätta om något din stad är känd för?
Cruisingen och Siesta! Joddla med Siv ;p
3. Hur länge har du bott i din stad?
Hmm, få se nu... flyttade hit när jag var fem, sen härifrån igen när jag var nio och tillbaka igen när jag fyllde tretton, så... 13 år, nåt sånt...
4. Vad är det bästa med din stad?
Det mesta finns här, även om inte allt gör det. Det är lätt att ta sig härifrån med tåg och buss... kommer inte på mycket mer än så just nu faktiskt...
5. Vad saknar du i din stad?
Hmm, lite fler roligare affärer, ett Subway och MAX ;p och ett Espresso house. Lite roligare uteställen också kanske...


Tjejsnack #16
26 juli, 2009

Sommar
1. Jobbar du eller är du ledig?

Jag jobbar, men var "ledig" en månad.
2. Vad gjorde du på midsommar?
Jag åkte ner till Lund och hade en lugn och trevlig midsommar med S&T =), som alltid.
3. Vad är det här årets sommarhöjdpunkter för dig?
Hmm, jag vet inte riktigt. Langos? O och Ms bröllop =)
4. Vad har du på fötterna på sommaren?
Ballerinaskor, ibland flipflops och sneakers.
5. Tycker du om att bada?
För det mesta, ja...


Tjejsnack #17

2 augusti, 2009

Känslor
1. Är du svartsjuk, på vilket sätt?
Njaej, det skulle jag nog inte vilja påstå. Jag är det om jag har anledning till att vara det, men inte annars. Det är inte ofta ska jag säga.
2. Hur kärleksfull är du?
Jag är nog ganska kärleksfull, tycker jag själv iallafall. Har inget emot att pussas offentligt och hålla handen på stan och så. Tycker det är så mysigt. =)
3. Är det svårt för dig att glömma & förlåta?
Det beror helt på vad det handlar om. Det finns saker jag förlåter med en gång samtidigt som det finns saker som är för stora för att förlåta.
4. Vad får dig att gråta?
Hmm, massa olika saker. Det beror helt på vad det handlar om och vad det är för dag. Men jag kan gråta av sorg, ilska och glädje...
5. Hur blir du vid stress?
Hur jag blir vid stress? Hmm, där är detockså väldigt olika. Ibland hispar jag, ibland blir jag irriterad och ibland lugnar jag ner mig och tar det lugnt, för i regel när man stressar så går allt fel eftersom man vill få allt klart snabbt och då är det lättare att lugna ner sig. Dock hispar jag nog oftast...

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0