Lurig uppsägning

I onsdags var det som sagt tvättdag,
hände inte så mycket mer än det faktiskt.

Torsdag jobb, kort dag,
allt frid och fröjd.
Blev sugen på Carbonara, som tur var så var Kimmy också det,
fattades bara svamp, och tänkte vi kunde prova med färska chamoinjoner den här gången,
det blev en hit, riktigt gott faktiskt..
Och på tal om riktig hit så bjöd jag min "kollega" på min kassler- och risgratäng
förra helgen, när jag jobbade. Det blev en hit där också kan jag lova =)
Skulle fått lönen enligt I, men inga pengar i sikte på kontot

Fredag, till Åsum och fixa med evighetsprojektet,
byrån då alltså, slipa sidorna och sånt,
hann ganska långt, men det sitter hårt så det tar på krafterna,
rygg och nacke också.
Men snyggt blir det =)
M från VH Malmö ringde,
frågade om pengarna, och M sa att de skulle kommit in igår (fredag),
MEN, finns det några pengar på mitt konto?
Nej, inte ett öre! Det är illa, för jag ligger back nu =/
Fick veta att jag blivit uppsagd,
anledningen till det var minsta sagt luddig,
för han hade fått uppfattningen om att jag visste redan,
vilket jag inte gjorde, det kom som en chock,
ingenting som hänt som skullekunna leda till det eller nånting.
Mamma tycker det luktar vuxenmobbning,
jag vet inte, men nåt lurigt är det
(Ja, jag vet att det är vanligt inom PA-yrket att man blir uppsagd om det inte klaffar,
MEN jag har inte fått någon uppfattning om att det inte klaffat,
plus att det kändes lite märkligt alltihop och M ställde ytterst underliga frågor)
M skulle i varje fall rekomendera mig till ett annat arbetslag
(again, lurigt, för så gör man inte vanligtvis, precis som om det är någon form av förflyttning)
Hmm, ja, nåt lurt är det...

Idag, inget hänt alls, bara såsat framför datorn vars internetuppkoppling lever sitt eget liv,
en sak som normalt hade tagit 10 minuter tog 2 timmar, inte roligt alls.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0