Helgen och sånt

Fredag: Jag var som sagt sugen på räkor/kräftor och paj i fredags och klyckades övertala Kimmy om att vi skulle göra paj ooch ha räkor och rostat bröd med salladsblad och majonnäs och hela baletten till. Riktigt gott blev det och Kimmy tyckte pajen blev jättefin, nästan som tagen ur en kokbok =D. Däremot tog den längre tid o grädda i ugnen av någon anledning, vilket det aldrig gjort innan, så jag misstänker att ugnen sjunger på sista versen. Cookie har börjat bete sig lite underligt, hållit igång två nätter i rad, inte kunnat ligga still och gått runt o kallat i lägenheten. Natten till lördagsa jag till Kimmy att hon nog var på väg in i löp, för så brukar hon inte göra.

Lördag: Sov lite längre eftersom Cookie hållit mig vaken halva natten, men fick gå upp i rättsånär tid ändå eftersom Kimmy skulle till K-town o handla lita saker till bilen. Samtidigt skulle vi till Åsum och hämta min byrå för att sedan köra till Attarp och lämna den där. Gick en runda i huset som var helt tom och ekande. Kändes konstigt att det var sista gången man satte foten i det huset. Fick beröm för byrån, som Kimmy inte sett sen jag började på den. Ingen trodde jag skulle lyckas komma ner till träet för att sedan vitlasera den, men tji fick dem ;p. Dock är det mycket kvar o göra, men gud så fin den kommer att bli sen =).

Senare vidare till Attarp för att lämna över byrån där. Pappa hade tydligrn inte förstått att byrån var från mammas farmor och farfar och att den var från 1937. Då blev den med ens lite intressantare, haha. Fast hanblev mer till sig över spegeln jag också hade med mig, för tydlligen var det en bit av en hammal tavla där bak. Jaja, där ser man.

Sedan vidare hem för att sedan vidare till Lund för o träffa Sara, Thin, Ingergerd och resten av familjen Björk. Vi gick runt lite i stadsparken och så inna  viskulle vidare till Tatung för att käka kinamat. Käkade kycklingsoppa till förätt, men jag har fortfarande inte smakat någon som är godare än den på Wok House. Det ska vara färska champinjoner i den också. Innan maten ringer Kimmy och berättar at Cookie numer löper, så jag hade rätt från början. Efter maten gick vi vidare till Mårtenstorget för att se RixFM-festivalen. Det var meningen att Style skulle varit där, men av någon anledning som vi missat så tog Star Pilots över för dem. I alla fall så var artisterna den här gången Janet och Kim från Made in Sweden, de var väl okej, men ganska tråkiga. Dock var Janet mer livlig, sen verkade de inte vara där mer än för att framföra sina låtar och sen inte mycket mer med det. De pratade inte jättemycket med publiken. Sedan var det Star Pilots, som jag tyckte dansade och hoppade runt på scenen mer än de sjöng. Sedan var det Velvet och efter henne Anders Fernette (tidigare Johansson) som jag inte sett sen sist jag var på RixFm-festival i Kristianstad för ett par år sedan. Sedan var det Sara Dawn Finer och Ola på det. Konferncierer var Gert Fylking och Erik som har eftermiddagarna. Sen tog vi bussen till Linero och sen fick jag skjuts hem av familjen Björk =).

Söndag: Gick upp relativt tidigt, gjorde oss i ordning och sedan stack vi och hämtade Andreas och körde till Bosjökloster för jakt-och fiskemässan. Det var första gången jag var där faktiskt. Vi gick nästan direkt och kollade på Jocke Smålänning. Han var duktig, riktigt duktig. Trodde först det skulle vara tradigt och att han bara skulle skjuta på såna där papper eller nåt, men nej. Det var riktigt underhållande fakttiskt. Han hade en norrman med sig också. Kenneth A..nånting. Sen käkade vi vildsvinskebeb, första gången, men det var riktigt gott faktiskt =). Sedan gick vi och spanade på fyrhjulingar. Lätt jag vill ha en sån om vi flyttar till landet, haha ;p Natten till måndag började Kitty bli rastlös, så jag misstänker att hon också är på väg in i löp nu. Lika bra det, så är det ur vägen sen för ett tag.


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0