Om jag kunde drömma

Har nyligen, eller ja, ganska så precis,
läst ut Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer.
För er som inte vet så är det boken som filmen Twilight bygger på...
Oerhört bra bok, enligt mig,
men sen gillar jag att läsa,
och framför allt gillar jag att läsa om just sådana här saker,
vampyrer och omöjlig kärlek och jag vet inte allt...

Jag kan knappt vänta tills jag kan sätta tänderna i nästa bok När jag hör din röst,
till saken hör att jag har beställt alla de tre sista böckerna, den ovan, Ljudet av ditt hjärta och Så länge vi båda andas.
Men får dem inte förrän tidigast tisdag, seeegt värre.
Trodde det var hela serien, men icke, tydligen ska det komma ut en till, Midnight sun...

Sen har jag tänkt på en annan sak, jag tycker att böckernas engelska namn är mycket bättre och passar mycket till seriens handling, även om de svenska titlarna är bra de också;

Om jag kunde drömma
- Twilight
När jag hör din röst - Full moon
Ljudet av ditt hjärta - Eclipse
Så länge vi båda andas - Breaking dawn
? -
Midnight sun

Det passar liksom lite bättre in med allt det här med vampyrer,
allt har ju med mörker och natt att göra..
Jaja, det blir nog bra,
ser fram emot nästa film iaf =)


Jag måste erkänna att jag är lite förälskad i de här böckerna ;)


Lämna ett avtryck
Postat av: natalie

Jag hatar och läsa men ändå har jag lyckats ta mig igenom alla fyra. Heltsjukt va bra dom är :D

2009-04-15 @ 21:58:19
URL: http://nattisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0