Jehovas

Vad är det med alla dessa religiösa samfund?
Speciellt Jehovas Vittnen,
mer envetna människor har jag nog aldrig stött på,
och då ska ni veta att jag är ganska envis själv.

De har varit här och ringt på 4 gånger,
bara det här året,
så typ en gång i månaden.

De tre första gångerna har bara Kimmy varit hemma,
men bara öppnat två gånger,
och nu senast, igår,
så var jag ensam hemma.

Anledningen till att Kimmy slutat öppna är för att vi inte är ett endaste dugg intresserade av att gå med i deras sekt, där man inte firar diverse, och nästan samtliga högtider
(tydligen firade de Jesu död/uppståndelse, för det var det de ville bjuda in oss på).
Grejen är bara den att om man inte säger detta till dem, att man inte är intresserad menar jag,
så fortsätter de bara att komma tillbaka.
Tar man sen dessutom emot något, som en broschyr eller nåt, kommer de också tillbaka,
de måste ju få höra vad man tyckte och, förhoppningsvis, få med en i samfundet.
Därför öppnade jag dörren och sa som det var,
vi är inte intresserade, så det var inte ens lönt att de gav oss någonting, för vi var inte intresserade.
Jag fick säga detta ett par gånger innan de fattade,
de försökte gång på gång, envetna som de var,
men som sagt, jag går inte med i deras sekt!
Jag vill fortfarande fira min födelsedag!

Dyker de, trots detta, upp igen kan jag inte lova att
jag är lika trevlig mot dem som jag var den här gången...

Lämna ett avtryck
Postat av: m a j a n

De brukar vara här och ringa på också. Rätt ofta till och med. Även fast jag gång på gång säger att jag inte är intresserad så kommer det tillbaka. Ganska irriterande.

2009-04-08 @ 11:15:09
URL: http://majan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men det är inga att vara trevliga mot. Dem fattar ju ingeting och dem vill bara att man ska gå med i deras SEKT, så länge man är trevlig kommer dem tillaka dumma som dem är... Vi har inte haft någon här sen jag skällde på dem SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT

2009-04-08 @ 17:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0