Om mig, Sandye

Snodd av Sandra

För 5 år sedan.

Var jag 16 år och gick i 9:an.
Var jätterädd för att inte komma in på det programmet jag ville (dvs BF),
ville absolut inte gå på OP, på vilket jag kommit in på det preliminära beskedet.
Kämpade med alla mina rester som jag hade dragit på mig under högstadietiden.

För 3 år sedan.
Hade jag fyllt 18 och Kimmy och jag var nyförlovade.
Vi hade varit tillsammans i 5 månader och livet lekte. =)
Hade ett år kvar till studenten och längtade som bara den.
Hade inte fixat något sommarjobb,
utan K och jag bestämde oss för att njuta av vårt sista sommarlov någonsin.
Höll på och packa ner mitt liv eftersom min familj skulle flytta från lägenheten i stan,
ut till huset på Landet.

För 1 år sedan.
Hade jag precis fyllt 20 år och jobbade på en förskola i Tyringe (sem.vik.).
Hade sökt in till fritidsledarlinjen på Eslövs folkhögskola och väntade på svar därifrån,
visste inte vad jag skulle göra till hösten annars.
Höll på med det sista med körningen innan uppkörningen.
Längtade som fan till den 9:e juni, för då bar det av till Mallorca =D
Hade oxå lite ångest inför uppkörningen, som jag hade den 19 juni
(vi kom hem från Mallis den 16:e)...
Kimmy och jag hade tröttnat på vår dåvarande lägenhet,
trivdes inte alls och ville bara därifrån, så vi letade ny lägenhet.

För 3 månader sedan.
Var det februari och vi rustade inför vinterfjäll med skolan,
massa inlämningsuppgifter och annat som skulle vara färdigt innan sportlovet...

Igår.
Var det tisdag och jag var på min praktik och gjorde i princip ingenting.
Det var rätt dött där just igår... Satt mest och snackade.

Imorgon.
Är det torsdag och jag ska vara på praktik, har inget inplanerat annars.

Om 1 år.
Är jag 22 år och går mitt sista år på fritidsledarlinjen, Eslövs folkhögskola.
Jag har bara några veckor kvar, sen är jag utbildad fritidsledare =)
Förhoppningsvis har jag redan fixat jobb och börjar direkt efter skolan,
kanske bor K och jag i hus, men man vet aldrig...
Eddiepeddie tar studenten.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0