Tjejsnack

Har gått med i Tjejsnack och tänkte jag skulle dra alla veckors frågor från detta året,
lika bäst så =)


Vecka 12/08
Motion


Gillar du motion? Om inte, varför inte?
Nej, jag gillar inte att röra på mig särskilt mycket, eller mer än vad det behövs. Fast jag skulle behöva det.
Motionerar du/vill du motionera regelbundet, hur ofta?
Jag skulle nog vilja börja motionera lite regelbundet, typ 2 gånger i veckan får man nog börja med.
Hur långa är/vill du ha motionspassen?
Högst 2 timmar.
Vilken typ av motion gillar du/ägnar dig åt?
Blir nog mest gåmaskin, den där man använder armarna också, och lite vikter.
Motionerar du helst ensam, i sällskap med någon eller i större grupp?
Helst i sällskap med någon, så kan man snacka skit samtidigt =)



Vecka 11/08
Våren


Vad är ett riktigt bra vårtecken?
När snödropparna börjar titta upp, det blir ljusare och fåglarna kvittrar på ett annat sätt.
Känner du av våren på något speciellt sätt, hur?
Jag blir helt varm i kroppen och känner mig mycket piggare.
Har du sett någon vårblomma än, vilken?
Snödroppar, vintergäck, krokusar, påskliljor, snöklockor och de där blå blommorna.
Vad är det sämsta med våren?
Att det börjar snöa ibland.
Vad är det bästa med våren?
Att allt blir grönt, värmen och ljuset.



Vecka 10/08
Resor


Vilka länder har du varit i?
Danmark, Tyskland och Spanien.
Vilken är favoritresan? Varför?
Den till Santa Ponsa, Mallorca i somras, för att det var en sån där härlig familjesemester, dessutom bjöd pappa =).
Vad vill du ha ut av din resa? Sola, upptäcka, äventyr?
Jag vill nog ha ut alla tre. Visst vill jag sola, men inte hela tiden, jag vill ju se lite av stället jag är på också.
Vad blir nästa resa? (Behöver inte vara semester, utan var du ska över huvud taget.)
Jag ska till Eslöv snart, går i skolan där.
Vad vore den absoluta drömresan?
Att jag kommer till ett varmt och fint ställe, kvittar var.



Vecka 9/08
Djur


Har du några djur, ras och vad heter de?

Nej, men min mamma har två katter, vanliga huskatter och de heter Kokos och Russin, eftersom den ena är vit och den andra lite mer svart.
Är det nåt djur du skulle vilja ha, vad?
Katter
Är det nåt djur du INTE skulle vilja ha, varför?
Hmm, spindlar och ormar *ryser*
Om du fick vara ett djur en dag, vilket, varför just det?
Det skulle nog vara en katt, för det är så smidiga och håller koll på allt.
Finns det något djur du är rädd för, vilket?
Japp, ormar (fast jag är ändå väldigt fascinerad av dem) och spindlar... och myror.



Vecka 8/08
Bästa/värsta


Minnet?
Bästa: Har alldeles för många ev dem för att rabbla upp dem här. Skulle ju ta en evighet.
Värsta: Det måste vara i somras när jag fick veta att min gammelfarmor hade dött, eller när mamma ringde på min födelsedag för ett par år sen och sa att katten hade blivit påkörd.

Resan?
Bästa: Santa Ponsa, Mallorca, eller Göteborgsresorna förra året.
Värsta: Jag har nog inte varit med om någon mardrömsresa, vad jag kan komma ihåg.
Maträtten?
Bästa: Pasta Carbonara, Langos och fyllda Tortillas
Värsta: Det måste vara blodkorv, örk.

Köpet?
Bästa: När man köpt något man verkligen behöver.
Värsta: Impulsköpen av godis.

Egenskapen hos en vän?
Bästa: Att hon finns där när hon behövs, no matter what.
Värsta: Att hon skulle bli sur för att man inte hört av sig på ett tag, pga man har haft mkt i skolan eller så.



Vecka 7/08
Äta ute


Hur ofta äter du mat ute?
För ofta.
Vad/vart äter du då helst?
Det har blivit mycket pizza, men det är jag trött på, så helst asiatiskt eller något sådant.
Vad har du på din favoritpizza?
Kyckling, bearnaise, curry och jordnötter, eller Capriccosa
Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte?
Nej, jag gör nog inte det. Kanske nya ställen ibland, men testar inte ofta nya saker.
Går du ofta på café och fikar, vad?
Nej, gick mer innan. Då brukade jag ta någon bakelse eller ett weinerbröd.



Vecka 6/08
Astrid Lindgren


Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?
Yep, nästan alla.
Vilken/vilka favoriter har du?

Ronja Rövardotter, Bröderna Lejonhjärta och Mio, min Mio
Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?
Där finns nog ingen sådär direkt.
Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?
Hmm, det har jag faktiskt ingen aning om.
Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?
Ronja, för det har jag alltid velat sen jag var liten. Hon var så självständig och jag ville vara precis som henne.



Vecka 5/08
Mående


Hur mår du idag?
Rätt bra.
När var du sjuk senast?
För några veckor sedan, förkyld.
Vad är det värsta i sjukdoms/skadeväg du provat på?
Förkylning i magen, inte roligt alls.
När hade du senast en riktig må-toppen-period?
Det kommer lite då och då, kan inte säga senast så här på rak arm.
Vad får dig att må bra?
Vädret och människor runt omkring mig.



Vecka 4/08
Favoritprogram


Hur mycket tittar du på TV?
Det är olika, ibland mycket, ibland lagom och ibland inte alls...
Vilken kategori av TV-program föredrar du att titta på?
Där är det också olika, humörprogram och dramaserier brukar det för det mesta bli.
Finns det något du följer du slaviskt?
OC när det gick, Grey's Anatomy, One Tree Hill och liknande.
När och varför stänger du av TV´n?
Också olika, mellan 21 och 22.30, pga vi är trötta och går och lägger oss.
Skulle du kunna leva utan TV, varför/varför inte?
Hmm, jag vet inte. Ett litet tag kanske, men inte för länge, är nog en aning beroende. Älskar film så utan TV hade det varit jobbigt.



Vecka 3/08
Din födelsedag


När fyller du år?
2 maj.
Hur gammal kommer du att bli nästa gång du fyller år?
21.
Hur brukar du fira din födelsedag?
Det är olika, men sen man flyttade hemifrån, så brukar jag bjuda på fika eller något sånt.
Önskar du dig något speciellt i födelsedagspresent?
Ett armband med berlocker, ett sånt man köper nya, olika berlocker till hela tiden.
Kommer du ihåg något som du fick på din förra födelsedag?
En trådlös telefon till hemmet, ett halsband, en träningsgrej, pengar och en middag... bland annat



Vecka 2/08
Senaste...


Filmen du såg, var den bra?

Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror det var På smällen, och jag tycker den är rätt bra. Rätt gullig emellanåt.
Person du pratade med, om vad?
Sambon, sa Hejdå, innan han stack till jobbet.
Inköpet?
Igår, köpte mat.
Kyssen? Berätta lite?
Imorse, när jag och sambon sa hej då.
Gången du grät, av vilken anledning?
Uppe i fjällen, med klassen. Allt var så psykiskt ansträngande och jobbigt så jag pallade inte mer och bröt ihop, känslig som jag är.



Vecka 1/08
Har du någonsin...


Dejtat en av dina bästa kompisar? Berätta lite, hur gick det?

Nej, det har jag aldrig gjort, däremot gillat en av dem, men det slutade med att min bästa tjejkompis fick honom istället.
Blivit arresterad? Berätta lite?
Inte det heller....
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Berätta lite!
Nej, älskar är ett väldigt viktigt och stort ord, det säger man inte till vem som helst
Haft ett one night stand? Berätta lite?
Inte det heller, vad tråkig jag känner mig...
Busringt till någon, vem och varför?
Oja, när jag var mkt, mkt yngre, men till vilka kommer jag inte ihåg, vi slog nog bara ett nummer på måfå. Det var på den tiden väldigt få hade anitor. O, javisst ja, han den där bästa killkompisen, busringde till honom också nån gång, jag och den där tjejkompisen.. Fjortisögonblick!

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0