Vikenbadet nästa

Har haft lite grann att göra den här veckan känns det som...

I tisdags var vi i Malmö och tittade på en pjäs på Intiman;
en monolog med Petra Brylander "Livet kom så plötsligt"
Den var helt okej,
kände igen en del i beteendet från när jag jobbade som elevassistent,
då kvinnan som Petra spelade hade Asperges syndrom.
Den hade sina roliga repliker lite här och där.

Vi fick tillbaka var hemtentor i Psykiatri oxå,
jag fick Utmärkt!, vilket är det högsta betyget på folkhögskolan,
så stolt över mig själv.
Nu är den kursen avslutad, så jag vet att jag har fått godkänt på det iaf...
Började en ny kurs, Konflikthantering,
tycker att alla borde gå den kursen.

Efter skolan hade jag, Katta och Fläddy åkt direkt till Malmö,
kändes inte riktigt som att det var lönt att åka hem emellan.
Vi gick och käkade på Subway och sen gick vi runt lite i stan.
När vi kom förbi Hilton Hotel så sa Katta att det hade varit coolt att åka deras hissar
(de har hissar i "glas" lite utanpå hotellet, så man ser ut över stan när man åker dem)
och jag sa så, äventyrlig som jag är =P, att vi gör det, vi åker dem.
Sagt och gjort, vi träder in på hotellet och jag som var klädd i värsta träningsoutfiten kände mig lite off,
men aja, inget att göra något åt,
det hade varit jävligt coolt att festa där =)
Väl i hissen iunde man tydligen inte komma någonvart utan ett kort,
men som tur var kom en man som skulle upp till 19:e våningen, nästan högst upp,
så vi fick åka den iaf...
Väldigt underlig känsla, det kändes nästan som att man satt i Höjdskräcken och att när man väl var uppe så släppte den snart taget och bara for ner, men så gjorde den inte, som tur var,
jag föredrar att sitta fastspänd när jag åker sånt!
Blev lite höjdrädd också, men jag fick lite av en kick av det. =)
Jävligt coolt var det iaf, inget man gör varje dag, lite av dagens höjdpunkt faktiskt.

Sen kom vi in på Triangeln och där satt Katta och Fläddy i massagestolarna,
jag tyckte jag hade för lite pengar för att betala 20 kr för 8 minuter,
men nästa gång kanske... Jag hade roligt iaf, för deras miner och läten var rätt roliga.

Igår hade vi en sån riktigt lång dag,
men vi påbörjade ett nytt kapitel i Psykologin, utevecklingspsykologi
och så började vi Samtalsmetodik,
det kommer jag ha mycket användning av..

Idag är vi lediga på förmiddagen pga teatern i tisdagskväll,
och simlärarass. utb. börjar inte förrän kl 15 på Vikenbadet,
då ska vi ta dykprovet och göra lite andra saker som vi inte hunnit med,
sen vid 17-tiden ska vi vara med på en simlektion.


Dagens låt: Ozzy Osbourne - Dreamer

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0