Studiebesök och lördagen

Idag är det studiebesök på fritidsgårdar med skolan som gäller,
men vi ska inte vara på Barbacka förrän kl 16,
så vi är i princip lediga idag.

Så fram tills dess hade jag tänkt hitta på något med Fritti,
får se vad det blir...

Lördagen var jättekul,
det började med att Johan missade tåget,
så jag och Andy fick sitta på stationen och vänta i hela 20 minuter,
vilket skulle resultera i att vi kom en aning försent till Nille.
Aja, inget att göra åt...
Sen träffade jag på en kompis från teatern som skulle med samma tåg som vi,
så jag satt och snackade lite med henne,
det var trevligt, träffar inte så många därifrån.
Väl i Eslöv skulle vi bara hitta hem till Nille oxå,
det var en bra bit, men det tog inte så överdrivet lång tid att ta sig dit.
De som var där var ett gäng från klassen, Nilles två kompisar och Fläddys Kalle
Kvällen hade ett litet lektema och vi skulle delas in i olika spelgrupper,
Nille hade förberett namnrebusar till var och en,
Jag fick Jonty, Kalle mig och Jonty fick Annika, så vi var ett lag.
Vi började med leken Med andra ord med kändisar, det var inte helt lätt,
för vi fick Evander Holyfield, jag menar, vem fan är det (en mkt känd boxare, men hur ska jag kunna veta det),
det var det som gjorde att vi bara blev trea där, men aja, sånt som händer.
Sen hade vi en induviduell lek, Jenga, jag förlorade inte, skönt!

Efter det kom Annika och Annette och då hade vi Land, stad, vatten och en Introlek.
Land... vann vi på, men inte Introleken.
Vid halv 12 gick vi mot byn, stan eller vad Eslöv nu är för något,
och gick in en stund på Grappa,
och vid halv 2 åkte vi hem till stan och gick till Kompaniet,
träffade kompisar till Andy och Johan.

På det hela taget, en mkt bra kväll =)

Fläddy och Kalle blev en, så glad för dig vännen! =)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0