Lördagen och veckan som gått

I lördags var jag som bekant nere hos Sara och Thin,
Kimmy följde inte med,
men det gjorde ingenting för vi hade kul ändå, som vi alltid har =)

Det skulle tydligen dra upp mot storm, den skulle vara i stil med Per,
men jag märkte inte av så mycket av den där stormen faktiskt,
det blåste bara lite, inget ovanligt nere i Skåne.
Men sen, som sagt, så bor jag i Skåne och vi brukar få slippa de där stormarna,
de bara drar förbi i alla hast utan att märkas...

Iaf, jag och Sara blev lite sentimentala och kollade på en massa gamla foton, bl. a på oss själva,
sen gick vi ner till ICA och inhandlade allt inför kvällen (trodde vi, *hahah*), mat och läsk och sånt.
När vi kom ut och skulle lösgöra Isha från stolpen, så fick vi inte upp haspen,
då hade den blivit tilltryckt och gick inte att rubba,
så Sara fick springa upp till Ingegerd och hämta en tång eller nåt,
då fick vi äntligen upp den och kunde gå hem,
sen kom jag på att vi kunde ha använt en nyckel istället,
men det är inte alltid man tänker så långt =P

Jag fick äntligen träffa Ingegerds nya kise, han var jättesöööt och svart, helt svart =)
Ingegerd tyckte jag hade gått ner i vikt, hade smalnat i ansiktet och försvunnit lite =)=)

När vi kommit hem med allt, ringde Thin och tyckte att vi skulle ha lite annat o dricka också,
men eftersom systemet hade stängt för länge sen,
fick vi gå ner till Thins bror och kolla om han hade något hemma vi kunde ta istället.
Fast först fick vi gå ner till ICA än en gång,
eftersom Thin tyckte att vi behövde ännu mer läsk än den vi redan hade.

Det hela slutade med att Johan följde med oss hem,
men först efter att vi varit nere på ICA ännu en gång för att köpa dricka
(vi var fan stammisar där den dagen =P)

Sen käkade vi tacos och hade sådär roligt som bara vi kan ha

På natten gruppmyssov vi tre ute i vardagsrummet,
Thin hade bestämt sig för att ligga ute på luftmadrassen
och sen tyckte han att vi kunde ligga där alla tre,
men eftersom den var för liten för oss alla tre (såvida man inte ligger i ett tält)
så drog jag och Sara, med gemensamma krafter,
ut den ena sängbottnen från sovrummet och la den där oxå, så att det blev lite mer plats,
fast det slutade nog ä'ndå med att vi låg till större deln på luftmadrassen allihopa.
Aja, det var mysigt iaf =)

Sen tyckte tydligen nån att min sko skulle sättas bakom lås och bom,
för när vi kom ut i hallen morgonen efter så hade någon lagt Saras cykelkorg över min ena sko;
image71
Mycket fint, inte sant!?

Jaja, vi hade iaf jävligt kul!
En mycket händelserik helg...

I måndags var vi i Helsingborg på studiebesök på olika fritidsgårdar.
Först var vi på Jutan, som öppnar idag faktiskt, där de har boulebanor inomhus
och Sveriges tredje bästa skatehall (efter Fryhuset och Bryggeriet)
Vi fick se Jonty i sitt ässe, han är duktig på sin sak, Jonty =)

Efter det delades vi in i två grupper,
där vår grupp först åkte ut till Dalhems fritidsgård, där de har en jättestor klättervägg,
där var jättefint och så, nyrenoverat, men vi saknade lite ungar faktiskt,
det hade nog inte kommiut igång för kvällen riktigt, men jag menar,
jag vet gårdar där ungarna står utanför och trampar en halvtimme, 20 minuter innan öppning...

Sen var vi på Hedens fritidsgård, där Stuart har haft sin praktik. Den var rätt liten, men helt okej.
Helsingborgs kommun har ett litet projekt som heter Drömhjälp, eller något liknande,
där ungdomarna får berätta om sina drömmar (t. ex ge ut en bok) och så ska de hjälpa dem att förverkliga den
"Den som inte har en dröm idag, dör i morgon"
Den här gården har dessutom ett fadderbarn i Afrika,
vilket var mycket intressant, det skulle vara en bra grej att ha överallt,
tycker jag.

Till slut skulle båda grupperna återsamlas på Påarps fritidsgård,
det var nog den bästa gården av de tre "renrasiga" gårdarna vi var på,
den var inte så stor, men den var trevlig och det första vi möttes av var musik och dans,
de har nämligen uppvisningar där rätt ofta, på en scen de nyligen byggt upp.
Det var jättekul o stå o titta på...
Den här fritidsgården jobbar Linus på ibland.
Det visade sig även att de hade ormar där (2 st majsormar, en hona och en hane) och ödlor,
men dem såg jag inte till, synd,
ormarna ville jag hemskt gärna se,
jag är livrädd för dem, men är inte mindre fascinerad av dem för det,
sen var jag bara tvungen att röra vid dem,
fast det gick som en rysning genom kroppen varje gång,
sen backade jag varje gång de närmade sig mer än vad jag tyckte var behörigt avstånd,
får jag bara bestämma sånt själv så kan jag iaf vara i närheten av dem.
Ja, det var en upplevelse vill jag lova,
har inte rört vid en orm sen jag var typ 6 och var hos mammas kompis,
som hade en kungsboa (tror jag, det var en boa iaf) som hette Stumpen (den saknade svans nämligen)

I tisdags och onsdags hände det inte så mycket,
mer än att det var skola.

På torsdagen var vi bara 7 stycken från klassen,
så Eila kunde inte ha sin dramalektion som hon hade planerat,
men det löste sig ändå.
Vi hade olika sorters rollspel, det var skoj =)
Sen hade vi skapande, där vi skulle göra klart våra plakat med ordspråk och sånt.
Jag har; Sometimes I get so weird I even freak myself out, som är första raden i en låt,
till den klippte jag ut en bild på Isabella Scorupco och satte ett öga från Cameron Diaz, Kirsten Dunsts mun och någon annan mun över den, samt en massa andra grejer så det går omöjligt att se vem det är,
allt är från olika människor, som hals, ögon, öron, hår och näsa,
det blev ganska galet, men bra.
Får jag bara hoppas på at den får hänga kvar,
tydligen någon som tar ner vissa plakat.

Sen hade vi vår sista simlärarassistentlektion.
Då spelade vi Jeopardy,
jag och Felicia var i samma lag,
vi var ganska duktiga, tyckte jag,
fast jag stör mig något enormt på att jag missade 600 poäng bara för att jag glömde säga "Vem/Vad är..."
Aja, nu är vi iaf utbildade simlärarassistenter =)

Idag, fredag, åkte FLU 1 + 2, samt Estet Drama på studiebesök i Köpenhamn,
Vi och esteterna var först på Christiania,
där alla påstod att det skulle vara skitkallt,
jag hade, trots detta, trostat det och dragit på mig kjol och leggings,
men jag frös inte alls på benen, mer uppe på huvudet, tur man hade huva på jackan =)
Det var en upplevelse, jävligt ball o se alla hus som de själva faktiskt byggt upp
image72
Sen, efter det, bar det av mot Bella Center och feriemässan som var där,
de hade gräshoppor som man kunde smaka på om man ville,
men jag hoppade faktiskt det, Annette och Prisca åt det däremot.
Jag och Patricia var påväg o bli lite lulliga, fick en massa vin och snapps och grejor. *hahah*
Jag käkade supergod smörfisk, det är så jävla gott! =9
Snodde en massa pennor oxå *hehe*

I morgon kommer syrran och Jeppe hit,
först ska vi hem till F&F, för farfar fyller 65,
sen ska vi till Sharky's för Cassus spelar där,
kan ju inte missa när Johan spelar =)

Ojdå, nu blev det ett onödigt långt inlägg, sorry

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0