Heja Eslöv =P

Lördag idag,
och om ett par timmar bär det av till Eslöv,
Nille har "födelsedagskalas",
ska bli skoj =)

Fredag igår,
hade vår första sociologisk pedagogik-lektion,
ett mycket intressant ämne.
Fick oxå reda på vad vinterfjäll kommer att kosta, på ett ungefär...

Torsdags var verkligen inte min dag,
för det första; det regnade, mkt, inte kul alls,
för det andra; tåget jag skulle med till Lund var över en timme försenat (hata!),
vilket så innebär att jag inte kommer i tid till min simlärarass.-lektion
Så irriterande!
Fast hela dagen var väl kanske inte helt katastrof,
när man tänker efter...
Var i stan en stund med Fritti,
det var trevligt, satt på fiket och snackade.

Sen kom jag ju iväg till Lund ändå,
efter många om och men,
och en hel timme försent.
Väl framme hade klassen redan börjat med sitt dykprov,
för det var det vi skulle göra (sista praktiska momentet).
Man ska simma 25 meter (eller egentligen 20 m) med livboj och när det är fem meter kvar ska man dyka ner och ta en ring på botten (vi dök 1,90 m, så det var inte så mycket) och sen upp igen, visa ringen och bogsera en kompis i bojen 25 meter,
allt på ynka 1 minut och 50 sekunder,
jag klarade det, med 2 sekunder (dvs 1m, 48 sek),
och snacka om att jag blev trött i benen, ajajaj,
har fortfarande träningvärk, och i muskler jag inte visste jag hade...
Sen satt vi ute i deras bastuhus, eller vad man ska kalla det =)
Sen har vi bara en teoretisk lektion kvar,
då vi också får vårt intyg och officiellt är simlärarassistenter.
Efter det blir det till att göra simlärarkursen oxå,
så har ökar man sina chanser till jobb ytterligare...

Aja,
nu ska jag göra mig i ordning,
fortsatt trevlig helg! =)

image63

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0