Skottdagen idag och ett sammandrag av veckan som gått

I lördags var jag uppe hos Sara och lekte lite med henne,
sen kom Dennie oxå hem,
men han var inte så pigg så han gick o la sig, medan jag och Sra satt o tjattrade på halva kvällen =)

Söndagen bara gled förbi, precis som vanligt...

Började den nya veckan med att inte ha något internet, väldigt störigt faktiskt,
med tanke på att jag faktiskt behövde det...
tydligen var det nåt kludd men linjen mellan dator och modem, men inte modem och telefon,
så telefonen funkade, det var ju i alla fall något positivt med hela den här soppan.
Aja, det löste sig iaf, kom tillbaka igen 20 i 11 på måndagskvällen..

Tisdag, sista teoretiska ekonomilektionen,
prov nästa vecka, sen är vi färdiga =)
så jävla gött, finns nog inget tradigare än ekonomi...
Sen ska vi ha konflikthantering på morgonen istället så det blir väl några dagar där man slutar vid lunch sen,
fint, alltid trevligt att sluta tidigare..
Sen hade vi konflikthantering, väldigt intressant, som alltid,
tycker det är ett väldigt bra ämne som egentligen alla borde få en utbildning i,
tror faktiskt att sämhället på något vis hade varit en aning bättre då,
men det är ju bara jag...

Onsdag, trött som fan, gick o la mig 10 i 4 på morgonen, somnade typ 20 över, halv 5 och sen upp igen 20 över 6,
allt bara för att min tenta i psykologi skulle bli klar, men den får bli som den blir, lär väl få komplettera ändå,
vilket fall som helst för vår psykologilärare har så jävla höga krav på oss,
och det är inte alltid säkert att man håller upp till dem,
han är en väldigt bra lärare, men har för höga krav ibland...
Började morgonen med MI, samtalsmetodik, där vi skulle sitta två och två och snacka i typ trekvart...
men eftersom vi är ett ojämnt antal i vår numera ganska lilla klass,
så jag blev lite utanför där, eftersom jag inte visste vem jag skulle snacka med och det var meningen att vi skulle snacka med en person som vi kände att vi kunde lita på och vice versa,
och alla de jag kunde tänka mig att prata med var upptagna, jobbig känsla det där...
Men det blev iallafall bestämt att det skulle vara en grupp med tre då iställete,
där en fick vara iakttagare medan de andra två pratade...
Blev först att jag skulle vara med R och L, men jag kände kankse inte att jag hade samma förtroende till de två, kanske L, men inte R på samma vis, inte om det jag ville prata om iallafall,
men Gunilla förstod ju detta, ska ju inte behöva prata med någon som jag inte känner att det känns bra med,
det slutade iallafall med att jag skulle snacka med Andy och Johan, och sen kunde jag fått prata med Patricia och Prisca med, men jag sa det var okej, jag snackar med pojkarna..
Jag lyssnade på Johan och det gick väl inget vidare, verkligen en sak jag måste öva på, för jag kände att jag fastnade väldigt mycket och fick svårt att gå vidare, sen gick jag lätt in i kompissnacket och ville så gärna ge råd,
och det ska man helst inte göra när det gäller MI,
vi skulle ju ha snackat i trekvart, men det blev bara en kvart, 20 minuter...
sen fick jag snacka och Andy lyssna på mig, det tog nog en halvtimme lite drygt, men han var en väldigt bra lyssnare, det var han. Han kommer att bli en mästare på MI sen! Sen var det Andys tur att snacka och Johan att lyssna, det tog oxå typ 20 minuter, men deras problem var kanske inga större problem, men inte mindre viktiga för det, inga problem är oviktiga problem, bara mindre eller större, i mitt falla var det kanske en aning större,
eller så var Andy bara jävligt bra på MI

Dessutom fyllde Andy år i onsdags, hela 25 bast blev han! =) Grattis till honom, i efterskott...

I torsdags spelade vi upp våra pjäser med sagotema.
Vi hade vår med en kåt varg och en sexig och blåst Rödluvan som skulle ta dörd på mormor med arsenik så att hon kunde få hennes förmögenhet och som sedan oxå överlistar vargen och skjuter honom... Det gick väl bra, lite missar från min sida som jag kan störa mig på, när man spelat teater innan och vet att man kan göra bättre ifrån sig... En grupp hade om Snövit och de sju dvärgarna, men istället hette hon Blogga och var en bättre bloggare än sin styvmor och blev utjagade från hemmet och fick flytta hem till sju rockare i ett kollektiv där hon skötte hushållet, sedan slockande hennes livsgnista av en brandsläckare och sen kom Elvis, tror jag och väckte henne med en puss. Nästa hade från Djungelboken där Mowglii spelades av en tjej och hette Malou, Bagheera av en tant som hette Berta, Balou av en förtortskille som hette Babu och bodde granne med Berta, sen spelades Kung Louie av en persiksk man. Nille var nog bäst som Babu =). Sen var den en med den fula ankungen, där den fula ankungen var en skatare istället för "vanlig".

Idag hade vi sociologi med Cecilia, honnes lektioner är några va dem bästa vi har på hela veckan,
vi hade lite om vuxenpoäng och när man börjde känna sig vuxen och så,
jag har lite problem på den punkten, för jag känner mig fortfarande inte vuxen, trots att jag både har jobbat och flyttat hemifrån, samt börjat pluga vidare och tagit beslut som kan verka väldigt vuxna, men nej, jag känner mig fortfarande inte vuxen nog, för att kalla mig vuxen...
Sen tog vi det sista om vinterfjäll, som vi drar iväg på på torsdagskväll,
så då lämnar jag Kimmy ensam här hemma en hel vecka,
och jag ska lära mig åka skidor...

Ikväll är det sexparty hos Sara'n som gäller =),
Patrycja ska vara säljare, det tycker jag är lite kul,
att ha en gammal klasskompis som står där framme och presenterar allt...
Aja, skitskoj ska det bli iallafall! =)=)

Och så är det ju skottdagen idag,
en dag som egentligen inte finns,
utan en dag som man bara trycker in ibland,
sådär vart 4:e år, lite roligt faktiskt

Ojdå, det blev ett lite långt inlägg, men aja, sånt som händer ibland...

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0