Tjejsnack v. 13 + 14

Då var det dags för denna omgången av veckans frågor från Tjejsnack:


Vecka 14/08
Vad gör du när du är:


Arg?
Skriker, för det mesta. Och kokar riktigt ordentligt.
Ledsen?
Gråter, för det mesta där också, är väldigt känslig och börjar gråta väldigt lätt.
Nedstämd?
Hmm, är det inte samma som att vara ledsen? Annars brukar jag vara ganska tyst (jag är väldigt pratig av mig i vanliga fall).
Glad?
Traggar heeela tiden =)
Nykär?
Hela jag lyser upp och jag pratar om killen hela tiden och ler varje gång jag får ett mess av honom och det spritter i magen, som fjärilar, när jag ser honom. Varje gång man nämner hans namn blir jag helt glad.
(gjorde precis så när jag träffade K)



Vecka 13/08
Ordspråk


Sämsta ordspråket?

"Alla dessa dagar som kom och gick,
- inte visste jag att det var livet!"
Kanske inte dåligt sådär direkt, men jag gillar det inte, för jag får sådan ångest när jag hör det, liksom, som om jag inte visste det redan...

Bästa ordspråket?
Det finns så många, så jag drar till med några olika:
"Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya" (Andra Avenyn) - Känns som att man kan gå efter det ibland.
"Den som inte har en dröm idag, dör imorgon..." - Fått från skolan, rätt bra att tänka på emellanåt.
"En människa kan inte betyda allt för världen,
- men för någon kan en person betyda hela världen!" -  Också något jag fått från skolan, men som jag tycker stämmer väldigt bra.

Ditt egna påhittade ordspråk?
Det måste nog vara: "Ropa inte hej i glashus, glaset kanske spricker". Tror inte någon annan har använt det och för mig betyder det ungefär att du inte ska ha för höga förhoppningar, för du kan lätt bli besviken. Märk väl att när jag kom på det var jag i en ganska negativ period. Hmm, kanske inte det bästa man kan komma på, men ändå...
Bäst sagda av ett barn?
Kan inte komma på något... =S
Ordspråk du lever efter?

Ordspråk och ordspråk, det vet jag inte om mam kan kalla det,
snarare ett slags motto...
Dessa är från två olika låtar och rader som jag tycker träffar rätt bra:
"I don't pl
ay your rules, I make my own"
"Sometimes I get so weird, I even freak myself out"



Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0