Helgens bravader

Firade pappa i fredags,
det bjöds på ärtsoppa och punsch,
hade varit meningen att jag skulle kört hem, men jag var så jäkla trött
(hade tagit en drygt 2 timmars powernap, men det hjälpte inte så bra)
sov inte så mycket under natten, eftersom jag gjorde klart min tenta,
men jag får skylla mig själv...
F&F, Ola, Gittan och Staffan var där, mycket trevligt,
men det var lite synd för F&F stack tidigt, var inte riktigt krya =(

I lördags var full rulle hela dagen,
först åkte vi till skogen för att hämta Svärföräldrarna,
sen bar det av till landet för att fira Ks farmor,
det blev smörgåstårta, vanlig tårta och minst 7 sorters kakor...
*puh*
Efter några timmar var det dags att bege sig till nästa kalas,
fast först fick vi lämna av Svärföräldrarna i skogen,
eftersom de skulle köra med egen bil,
och vi stack in till stan för att hämta upp lillebror med flickvän,
efter det fick vi köra inom lägenheten för att hämta mitt körkort,
så att jag kunde köra hem senare,
sedan var vi äntligen på väg till nästa stopp,
Kimmys morbrors fru som blev 35 (kan man inte tro, ser yngre ut),
där bjöds det på GI-mat =),
bland annat kallskuret och potatisgratäng,
pastasallad, vanlig sallad och diverse drycker...
Det var mycket trevligt,
vi var dem som åkte sist, satt o snackade en massa =)
Mätt blev man, såg ut o vara gravid i 4.e månaden, minst...
mindre kul kanske, eftersom man då ibland får frågan om det ligger någon i magen,
nej, det gör det inte, bara mat
(tänker helt osökt på i somras när jag jobbade och minst tre dagisbarn frågade om jag hade bebis i magen)
och sedan undran om det inte är vår tur snart,
och mitt standardsvar är att jag har skolan
oftast brukar jag få som följdfråga hur lång tid det är kvar,
men igår fick jag ett helt annat svar än jag väntat mig,
nämligen att det är väl inget som hindrar,
jo, i det här fallet är det,
eftersom det är svårt att komma in på just den här utbildningen
och att strunta i det för att föda barn, det är en aning onödigt...
sen kom den vanliga följdfrågan och mitt svar där, ett år till,
svaret; men då är du ju gammal ju (22 år),
nej, så gammal var min pappa när jag föddes (mamma var 23) och jag är äldst...
Aja, var sak har sin tid...

Idag har det bara varit slappedag,
har varit lite seg sen igår,
vaknade med spänningshuvudvärk,
och den har gått lite upp och ned =(

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0