En liten lista

En liten lista som jag snodde från Zandiiie

PERSONLIGT
Namn:
Sandra Jonna Marléne.
Födelsedag: 2 maj 1987.
Hemstad: Hässleholm.
Ögonfärg: Blågrönbrungulgråa (en salig blandning, fast mest blågröna).
Hårfärg: Den riktiga är väl råttfärgad, men just nu har jag blekt mahogny nånting.
Längd: 1,81 m.
Högerhänt/vänsterhänt: Höger (men har kniven i vänster hand när jag äter).
Stjärntecken: Oxen.
Skostorlek: 41.
Är dina föräldrar skilda: Ja, eller snarare separerade, eftersom de aldrig var gifta.
Rädslor: för spindlar och ormar *iss* och att bli helt ensam, utan familj.
Mest använda namn på msn: Sandye (alltid).

FAVORIT
Färg:
Blå, svart, vit, kakigrön.
Mat: Massa blandat, langos, tacos och grillat, oavsett vad...
Sport: Gillar inte sport...
Glass: Twister, Daim och Lakritspuck.
Godis: Det mesta.
Affär: Det blir mest H&M nu för tiden, men det varierar.
Nummer: 2.
Tuggummi: Det vet jag inte, nåt gott.
Helgdag: Lördag.
Årstid: Våren (mest majmånad).
Radiostation: Egentligen NRJ, men eftersom de har slutat sända i de mindre städerna så har det blivit Rix FM.
Kroppsdel på motsatta könet: Hmm, svårt, finns så mycket att välja på. Jag tror jag låter det vara osagt =P.

HAR DU NÅGONSIN
Varit kär:
Jajamän... Är jag fortfarande, efter 3 år och 4 månader.
Rymt hemifrån: Säkert, det har de flesta gjort nån gång.
Sovit utomhus: Japp, på höstvandringen senast.
Spytt i skolan: Nej.
Velat bli modell: Nej, har aldrig velat det, men många omkring mig sa att jag hade varit perfekt för det (pga min längd och att jag var vääldigt smal).
Gjort något dumt som du skrattar åt idag: No shit! =)
Sett en död människa: Nej, vill helst undvika det.
Ätit sushi: Ja.
Varit på scen: Ett x antal gånger, trivs på scenen (i teatersammanhang).
Retats: Vem har inte det!?

DU
Svär:
Gör jag, men för mycket, måste man dämpa sig med om man ska jobba med människor.
Sjunger bra: Skojar du!? Nej, inte precis...
Duschar dagligen: Varje morgon, annars är jag som en zombie med flottigt hår, inte trevligt. Inte trevligt alls.
Vill gifta dig: Jajamän, helst med Kimmy =P.
Kommer överens med dina föräldrar: Ja.
Är rädd för åska: En gång i tiden var jag, men nu tycker jag bara det är mysigt.
Spelar något instrument: Nej.
Äger en ipod: Snart så =)...
Sover med gosedjur: Nej, längesen ju.
För dagbok: Om man räknar bloggen som det, så ja, annars, nej.
Sjunger i duschen: Kan hända ibland, men inte särskilt högt, så det räknas väl knappt

THIS OR THAT
Pepsi/Cola:
Cola.
Mc Donalds/Burger King: BK.
Singeldate/gruppdate: Hmm, singel skulle jag tro, aldrig varit på date.
Choklad/vanilj: Choklad.
Jordgubbar/blåbär: Jordgubbar.
Kött/vegetarian: Kött.
Tv/film: Film.
Gitarr/trummor: Gitarr.
Adidas/nike: Nike.
Kakor/paj: Paj.
Blind/döv: Inget av det, vill kunna se, och blir jag döv så hör jag inte musik och det är väldigt viktigt för mig.

KAN DU
Gå ner i splitt:
Nej, så vig är jag inte.
Skriva med båda händerna: Nej, det blir inte bra med vänster.
Vissla: Ja.
Blåsa en bubbla: Njaej.
Rulla din tunga i en cirkel: Yep.
Ha dina ögon i kors: Japp.
Nudda näsan med tungan: Nej.
Dansa: Säkert, om jag bara släpper oss, men det gör jag inte.
Äta vad du vill utan att oroa dig: Innan kunde jag, men inte längre.

VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN
Du nuddade: Kimmy.
Du pratade i telefon med: Farfar.
Du msnade med: Andy.
Du kramade: Johan.
Du skällde på: Kimmy.
Du sportade med: Hmm, beror på hur ni menar =P.

SENAST DU
Skrattade: Rätt så precis, Kimmy sprutade vatten på mig med blomspruta.
Grät: Hmm, igår, såg en spindel i taket som Kimmy fick eliminera.
Filmen du såg: Walk the line. Jättebra var den...
Tuggade tuggummi: Ojdå, typ förra veckan.
Drog ett skämt: Hmm, det var nog också förra veckan.
Sjöng en sång: Idag, för Johan, han fyller 25 idag.

VAR ÄR DU?
Vad ser man utanför ditt fönster:
Vägen, några lägenhetshus och lite sånt...
Lyssnar du på musik nu: Jajamänsan!
Vad har du på dig: Linne och joggingbyxor.
Vad är det på din musmatta: Ingenting, den är svart.

TROR DU PÅ
Liv på andra planeter:
Ja klart, inte fan är vi ensamma i universum, finns ju fler solsystem än just vårt.
Mirakel: Jadå.
Kärlek vid första ögonkastet: Yes indeed.
Spöken: Jajamän, spökar hos mina föräldrar.
Tomten: Hmm, nej, det är Bengt, eller Ola... eller Britt...
Skyddsänglar: (lade till själv) Jajamän, annars hade inte jag suttit här.

ÖVRIGT

Hur många kuddar sover du med: Vi har 6st i sängen och har 3 stycken var.
Dricker du mjölk: Ja.
Person du hatar mest: Säger som Zandiiie, "Hata är ett starkt ord!"
Vad borde man uppfinna: Hmm, svårt det där...
Är du ett hälsofreak: Nej, kan man ju inte påstå direkt.
Vilket är det värsta vädret: Ösregn, ni vet sånt som när man går ut och är ute i två minuter så är man blöt in till underkläderna, eller snö, när man vill ha vår..

Lämna ett avtryck
Postat av: 'zandiiie'

javisst ingen fara!

2008-04-09 @ 18:14:20
URL: http://zandiiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0