Ivö by winter

Var en runda på Ivö idag,
där Kimmys morfar med fru bor.
De har skaffat sig en villavagn och bor där på heltid nu...
Den var helt okej faktiskt,
skulle jag bo i villavagn, skulle jag definitivt bo i en sån.

Kimmy med bror ska hjälpa dem o isolera lite undertill,
för det var rätt kallt på golvet, och så ska det ju inte vara...
Åt lite middag oxå när vi var där..

Tycker alltid det är lika trevligt att träffa Kimmys morfar,
han är alltid så glad och skämtar och har sig,
och man får ju passa på o träffa dem när man kan,
för man ser ju inte dem så ofta.

De känns nästan som om de vore min riktiga släkt,
fast det blir väl lite så när man hållit ihop med samma kille i 3 år.

Det kändes lite underligt att vara på Ivö nu på vintern,
är ju bara där på sommarhalvåret annars.
Där var ganska tomt på vagnar,
bara några här och där...


Var även inne i Kristianstad kollade i djuraffären på Härlöv,
massa, massa, massa saker som jag ska inhandla till mina kisar sen,
till exempel:
  • kattleksaker i olika former
  • 2 st "reseburar" (måste ju ha det ändå när vi hämtar dem och när man flyttar och liknande)
  • 1 kattlåda med strö och spade (de får dela på en)
  • kattmat
  • kattgodis (måset dem ju bara ha)
  • 2 halsband med såndära kapsel där uppgifter skrivs in
  • minst 5 matskålar (hittade tre i keramik med olika motiv, jättesöta), 1 vatten, 2 torrfoder och 2 burkmat
  • se om jag införskaffar någon form av klättringsgrej
  • och någon form av sovplats
  • 1 borste (bra om det blir långhåriga katter, men även korthåriga tycker om det)
  • och en massa annat
Som sagt, massa, massa, massa saker

image34

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0