25% avklarat

Nu är 25% av min fritidsledarutbildning avklarad,
bara 75% kvar, det är lite trist faktiskt för vi har så jävla roligt ibland...

I tisdags hade vi vårt julpyssel,
det gick bra,
det var mer folk än vi hade räknat med,
så det kan man väl säga var lyckat.. =)
Sen var det julbord,
jag blev väldigt mätt kan jag säga...
Efter det var det dags för 2:ornas julspex.
Det handlade om LillTomten som skulle ta över efter Tomtefar,
och så berättades hela historien om hur Tomten föddes och grejor.
Enligt dem hade Tomten fötts av Jungfru Maria och hade Jesus och Buddha som syskon
En scen som var rolig var när LillTomten skulle skaffa sig en ren i "Tomte söker Ren"
Nej, den var väldigt rolig..
Synd bara att man inte såg allt som hände på golvet på scenen,
den är ganska låg...
Ja, vi har att göra nästa år =)

Igår hade vi sista dagen innan jullovet
och vi 1:or höll i Volleybollsturneringen,
den var oxå lyckad,
tyvärr kom bara 6 Pack, som var vårt lag, bara 3:a,
och Team Opel, som var lärarnas lag, vann hela turneringen,
fast 6 Pack vann sina matcher mot dem, så de krossade inte oss, hah

Sen åkte jag, Andy, Hilmer, Nille och Jonty till Køpenhavn och drack lite öl,
någon blev lite full, inte jag,
där var jättemysigt iaf, ångrar inte att jag åkte dit,
fastän jag inte hade så mycket pengar,
vi åkte hem rätt tidigt därifrån ändå,
vid åtta, nio eller nåt, men då hade vi varit där sen tre,
sen var vi i Malmö ett tag,
efter det åkte vi pågatåget till Eslöv och gick o hämtade grabbarnas väskor på Internatet,
sen äntligen, vid 23.53 var vi på väg på tåget till Hässleholm.
Jag blev förkyld, sådär pang boom, nästan direkt när vi satte oss på tåget,
tradigt, hatar o vara förkyld, fast blir jag det nu, så borde det vara på väg mot det bättre på julafton...

Idag ska jag leka med Sarabara,
har inte sett henne sen mitten av september, så det ska bli kul =)


image20

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0